ADABI POSJETE
MESDŽIDU ALLAHOVA POSLANIKA
SALLALLAHU ALEJHI VE SELLEM
AbdulAziz Ibn Abdullah Ibn Baz
U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog
Zahvala pripada Allahu jedinom koji nema sudruga, neka je mir i spas na Njegova roba i Poslanika Muhameda - pečata svih poslanika, na Njegovu porodicu, ashabe i sve one koji ih sljede do sudnjega dana a zatim:
Od suneta je da se posjećuje mesdžid Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, prije ili poslije Hadždža na osnovu onoga što je preneseno ispravnim putem u vjerodostojnim zbirkama hadisa.
Od Ebu Hurejre, radijjallahu anhu, se prenesi da je rekao: Rekao je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem:
''Namaz u ovom mom mesdžidu bolji je hiljadu puta od namaza obavljenog drugdje, osim namaza obavljenog u mesdžidu El-El-Haram.'' Muslim
Također se bilježi od Ibn Omera, radijjallahu anhuma, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:
''Namaz u ovom mom mesdžidu vrjedni je hiljda puta od namaza obavljenog drugdje osim obavljenog u mesdžidu El-El-Haram.''Muslim
Od Abdullah Ibn Zubejra, radijjallahu anhu, se prenosi da je kazao: Rekao je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem:
''Obavljeni namaza u ovom mom mesdžidu vrjedni je od hiljadu namaza obavljeni drugdje, osim u mesdžidu El-El-Haram. Namaz u mesdžidu El-El-Haram vrijedni je sto puta od namaza u ovom mom mesdžidu.'' Ahmed, Ibn Huzejem, Ibn Hiban.
A od Džabira, radijjallahu anhu, se prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:
''Namaz u ovom mome mesdžidu bolji je hiljadu puta od namaza obavljenog drugdje, osim obavljenog u mesdžidu El-El-Haram, a obavljeni namaz u mesdžidu El-Haram bolji je od sto hiljada namaza drugdje obavljeni.''Ahmed i Ibn Madže.
Mnogo je hadisa koji govore o pomenutoj temi tako da ih nećemo sada nabrajati, nego ćemo preći na konkretne postupke tokom zijareta (posjete) samom mesdžidu, jer to je ono što je bitno!
Dakle, kada musafir ili gost stigne do samoga mesdžida Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, od sunneta je da uđe desnom nogom u mesdžid izgovarajući dovu:
«أَعُوذُ بِاللَّهِ الْعَظِيمِ وَبِوَجْهِهِ الْكَرِيمِ وَسُلْطَانِهِ الْقَدِيمِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ».
"E‘uzu bi-l-Lahi-l-azimi ve bi vedžihihi-l-keri-mi ve sultanihi-l-kadimi
mine-š-šejtani-r-radžim, "Bismi-l-Lah, ve-s-salatu ve-s-selamu‘ ala Resuli-l-Lah." "Allahumme-ftahli ebva-be rahmetike."


Kao što je sunnet da se kaže prilikom ulaska u bilo koji mesdžid, a nema posebnoga zikra odnosno dove za mesdžid Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. Zatim će klanjati dva rekata u pozdrav mesdžidu (Tahijjetu-l-mesdžid), tokom namaza dovit će Allahu šta želi od dunjalučki i ahiretski dobara te trudit se da bude maksimalno skrušen tokom namaza, a ukoliko bude u mogućnosti da klanja u bašči Rawda to je bolje i vrijednije. A na osnovu riječi Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem:
''Sve što je između moje kuće i minbera je bašča od Džennetski bašči''.
Po završenom namazu posjetit će kabur Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem te kaburove halife Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem.
Ebu Bekra, radijjallahu anhu, i vođe pravovjerni Omera, radijjallahu anhu, te će sa smirenošću i blagim tonom reći:
''Es-Selamu Alejke We Rahmetullahi We Berekatuhu Ja Resullallah''
Neka je Allahov mir, spas, blagoslov i bereket na tebe o Allahov Poslaniče! Kao što se bilježi u hadisima od Ebu Hurejre, radijjallahu anhu, da je rekao: Rekao je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem:
''Neće niko od vas da me poselami a da mi Allah neće povratiti dušu da mu odgovorim (vratim) na selam.''
No, ukoliko bih musafir tokom posjete kazao nesto drugo poput rijči: ''Neka je Allahov mir na Tebe Allahov Poslaniče, neka je na Tebe mir najodabranije Allahovo biće, neka je na Tebe mir gospodine i predvodniče svih poslanika, vođo pravovjernih. Svjedočim da si Ti prenio poslanstvo i izvršio povjerenje, uputio ummet i borio se na Allahovom putu istinskom borbom (džihadom) – nema smetnje da se bilo šta od ovoga kaže jer je sve to od Poslanikove ostavštine, potom će da donese salavat na Njega, a radeći po riječima Uzvišenog:
ﭧ ﭨ ﭽ ﭲ ﭳ ﭴ ﭵ ﭶ ﭷﭸ ﭹ ﭺ ﭻ ﭼ ﭽ ﭾ ﭿ ﮀ ﭼ الأحزاب: ٥٦
"Allah i meleki Njegovi blagosilju Vjerovjesnika.
O vjernici, blagosiljate ga i vi i šaljite mu pozdrav!"
Nakon ovoga će se pomjeriti malo u desno (korak) potom će da poselami Ebu Bekra, radijjallahu anhu, rječima:
''Es-Selamu Alejke We Rahmetullahi We Berekatuhu Ja Halifet-u-Resullallah.''
Neka je Allahov mir, spas, blagoslov i bereket na tebe o halifo Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, te nakon toga će se pomjeriti opet malo u desno i poselamiti Omera, radijjallahu anhu, riječima:
''Es-Selamu Alejke We Rahmetullahi We Berekatuhu Ja Emire-l-Mu'minin.''
Neka je Allahov mir, spas, blagoslov i bereket na tebe o vođo pravovjernih!
Ibn Omer je imao običaj da prilikom posjete kaburovima kaže: Mir na tebe Allahov Poslaniče, mir na tebe o Ebu Bekre, mir na tebe o oče, te bih nakon toga otišao ne dodajući ništa na to!
Ova posjeta kaburovima je svojstvena samo za muškarce, dok za žene nije propisana na osnovu riječi Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem:
''Prokleo je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem žene koje često posjećuje kaburove te onoga ko pravi mesdžide na kaburovima i onoga ko na njima pali svijeće.''
Što se tiče posjete samom mesdžidu ona je propisana i za muškarce i za žene na osnovu hadisa koje smo ranije pomenuli a koji govore o fadlu i vrjednosti posjete istom.
Od sunneta za musafira jeste da klanja svih pet dnevnih namaza u mesdžidu Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, te da što više provodi vremena u samom mesdžidu provodeći vrijeme učeći Ku'ran, zikreći i tražeći oprosta za sebe i svoju porodicu i sve muslimane. Također, će klanjati koliko je u stanju dobrovoljnih namaza s ciljem postizanja nagrade koju je obećao Mustafa, sallallahu alejhi ve sellem. Od lijepi stvari je da tokom boravka u mesdžidu klanja dobrovoljne namaze u samoj bašči Rawda na osnovu hadis Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem:
''Sve što je između moje kuće i minbera je bašča od Džennetski bašči''.
Što se tiče sami propisani namaza tj.farzova obaveza na musafiru a i mukimu (sjediocu) jeste da čuva namaze te da ih klanja na vrijeme u pravom saffu, u džematu, na osnovu riječi Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem:
''Kada bi ljudi znali koja je vrijednost EZANA i prvoga SAFFA, takmičili bih se u tome tako kada ne bi našli mjesto (u prvom saffu) osim da izvlače (bacaju strelice) - izvlačili bi.'' Buhari i Muslim
A također riječi Mustafe, sallallahu alejhi ve sellem, ashabima radijjallahu anhum:
''Približite se i popunite saff (prvi saff) a oni iza vas neka se povode za vama; neće čovjek stalno kasniti na namaz a da ga Allah neće unazaditi. '' Muslim
Bilježi Ebu Davud od Aiše, radijjallahu anha, da je kazala, rekao je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem:
''Neće čovjek kasniti na namaz (prvi saff) a da ga Allah neće unazaditi sve dok ne uđe u vatru''
Također, Mustafa, sallallahu alejhi ve sellem, kazao svojim ashabima radijjallahu anhum:
''Zar se nećete posaffati kao što se meleki saffaju pred svojim Gospodarom Užvišenim? Rekoše, o Allahov Poslaniče, kako se meleki saffaju pred svojim Gospodarom? Reče: Upotpunjuju prvi saff, te se zbiju i poravnaju saff.'' Muslim
Ispravnim putem je preneseno da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, podsticao ashabe na upotpunjavanje prvog saffa, no ukoliko to primijenimo na stvarnost mesdžida vidjet ćemo da je desna strana mesdžida van bašče Rewda; te se postavlja pitanje šta u toj situaciji uraditi odnosno kako postupiti? Reći ćemo, desna strana je vrednija u namazu odnosno sam prvi saff od bašče te je obaveza da se prvi saff upotpuni i poravna pa makar to i bilo van bašče Rawda, a sve navedeno na osnovu riječi i hadisa Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, koje smo ranije citirali u spomenutoj temi.
Od stvari koje su zabranjene jeste ljubljenje bašče Rawda te je zabranjeno tavafenje oko nje i slično, jer to nije preneseno od ispravni prethodnika (Selefu Es-Saliha) nego je to BID'A (novotarija) izmišljena.
Nije dozvoljeno musafiru da pita odnosno moli Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, za ispunjavanje neke potrebe ili izlzak iz neke teškoće ili bolesti, jer sve navedeno se isključivo traži i moli samo od Allaha Užvišenog!
Trženje i molba svega pomenutog od nekoga drugog mimo Allaha Uzvišenog je ŠIRK (pripisivanje druga) i obožavanje nekoga drugog mimo Allaha. Islamsko vjerovanje je izgrađeno na dva stuba, jedan od njih je da se ne obožava ništa mimo Allaha a drugi je da se to obožavanje vrši samo na način kako je to Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, radio i preporučio da radimo.
Dakle, to znači:
''Nema božanstva dostojnog obožavanja sem Allaha i Muhammed je Njegov Poslanik''.
Na osnovu ovoga, nije dozvoljeno nikome da traži od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, izlječenje, opskrbu... sve je to u Allahovim rukama i njegovo vlasništvo i ne trži se ni od koga drugog osim od posjedaoca istog a to je bez dvojbe Allah Slavljeni!
Kaže Allah Uzvišeni:
ﭧ ﭨ ﭽ ﮔ ﮕ ﮖ ﮗﮘ ﮙ ﮚ ﮛ ﮜﮝ ﮞ ﮟ ﮠ ﮡ ﭼ الزمر: ٤٤
Reci: "Niko ne može bez Njegove volje posredovati, vlast na nebesima i na Zemlji Njegova je, a poslije - Njemu ćete se vratiti."
Zauzimanje može da bude od strane Poslanika, Meleka, dobri ljudi no, samo dok su živi....a zauzimanje (Šefat) od mrtvi sve jedno da li ti mrtvi bili poslanici ili evlije (dobri ljudi) nije dozvoljeno i biva Širkom. Kada mrtva osoba ne može sebi da pomogne, pa kako tek drugom da pomogne? Mrtvom insanu se prekidaju sva dijela osim u tri slučaja što je navedeno u hadisu koji je vjerodostojan.
U vjerodostojnoj zbirci od imama Muslima se bilježi hadis od Ebu Hurejre, radijjallahu anhu, da je rekao: Rekao je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem:
''Kada umre sin Ademov prekidaju se njegova dijela osim u tri slučaja : trajna sadaka ( vakuf ), znanje kojim se koriste ljudi poslje njega ili dobro odgojeno djete koje čini dovu (moli za njega) za njega.''
Ono što je bilo dozvoljeno za vrijeme Poslanikova, sallallahu alejhi ve sellem, života, jeste traženje Šefata (zauzimanje) Njega za ashabe i one koji su tražili da im On, sallallahu alejhi ve sellem dovi, a to će također biti dozvoljeno i na Sudnjem danu kada budu svi poslanici odbili da se zauzimaju kod Allaha a Muhamed, sallallahu alejhi ve sellem, će kao najodabranije biće zauzimati se kod Allaha za ummet. Samo zauzimanje odnosno traženje Šefata od živih je dozvoljeno, a praksa ashaba je to pokazala kada su oni tražili da se Poslanik za njih zauzima. Tako kada bih čovjek rekao svome bratu u vjeri čini Šefat za mene tj. traži od Gospodara za mene to i to; a to je u stvari u značenju: Dovi Allahu za mene! Dozvoljeno je da se traži sve što je lijepo i dozvoljeno u vjeri, no na Sudnjem danu nije dozvoljeno nikome da se zauzima i traži nešto osim Allahovom dozvolom, kao što je rekao Uzvišeni u Kur'anu:
ﭧ ﭨ ﭽ ﯚ ﯛ ﯜ ﯝ ﯞ ﯟ ﯠﯡ ﯾ ﭼ البقرة: ٢٥٥
''Ko se može pred Njim zauzimati za nekoga bez dopuštenja Njegova?!''
Stanje umrle osobe jeste posebno stanje, te nije dozvoljeno ništa da se traži niti pak šta ostaje iza umrle osobe osim troga (3 dijela koja ostaju iza umrloga) a u to ne spada Šef'at odnosno zauzimanje!!!
Nema sumnje da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, po preseljenju odnosno smrću živ životom u Berzahu. Taj život je potpuni od života kojem žive Šehidi, jer Poslanici su na većem stepenu od Šehida a taj život nije od života i osobina ovoga dunjalučkog života, a također nije od života koji će živjeti na Sudnjem danu. Tačnije rečeno taj život je nešto što mi ne možemo da dokučimo niti spoznamo, znanje o tome ima naš tvorac Allah Uzvišeni. Dokaz svemu ovome su riječi Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem:
''Neće niko od vas da me poselami a da Allah Uzvišeni neće mi povratiti dušu sve dok mu ne odvratim na selam.''
Ovo upućuje da je On, sallallahu alejhi ve sellem, mrtav, te da mu duša napušta tijelo, te kada Ga neko poselami Allah mu povrati dušu da odvrati pozdrav (selam).
Dokazi koji upućuju na to da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, mrtav su mnogobrojni u Kur'anu i sunnetu, no da je on ''živ'' nekim drugim životom (Berzah) to ne sprečava ovodunjalučka smrt, baš kao što su Šehidi živi životom koji je spomenut u Kur'anu:
ﭧ ﭨ ﭽ ﮔ ﮕ ﮖ ﮗ ﮘ ﮙ ﮚ ﮛﮜ ﮝ ﮞ ﮟ ﮠ ﮡ ﮢ ﮣ ﮤ ﮥ ﮦ ﮧ ﮨ ﮩ ﮪ ﮫ ﮬ ﮭ ﮮ ﮯ ﮰ ﮱ ﯓ ﯔ ﯕ ﯖ ﯗ ﯙ ﯚ ﯛ ﯜ ﯝ ﯞ ﯟ ﯠ ﯡ ﯢ ﯣ ﯤ ﭼ آل عمران: ١٦٩ - ١٧١
''Nikako ne smatraj mrtvima one koji su na Allahovu putu izginuli! Ne, oni su živi i u obilju su kod Gospodara svoga, radosni zbog onoga što im je Allah od dobrote Svoje dao i veseli zbog onih koji im se još nisu pridružili, za koje nikakva straha neće biti i koji ni za čim neće tugovati; radovat će se Allahovoj nagradi i milosti i tome što Allah neće dopustiti da propadne nagrada onima koji su bili vjernici.''
Svrha svega ovoga rečenog jeste da se muslimani upozore na greške koje čine ili čak Širk koji bih se mogao desiti ukoliko čovjek ne bi znao sve spomenuto gore od stvari koje su propisane za posjetioca mesdžida Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem.
Stvari koje čine pojedini musafiri kod kabura Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, tj. podizanje glasova kao i dugo stanje kod samoga kabura je suprotno praksi ispravnih prethodnika i nije dozvoljeno. Allah Uzvišeni je zabranio podizanje glasova iznad poslanikova glasa, te raspravljanje kao što raspravljaju jedni sa drugima. Praksa kod kabura Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i ono što je propisano jeste stišavanje glasova kao što kaže Uzvišeni :
ﭧ ﭨ ﭽ ﮠ ﮡ ﮢ ﮣ ﮤ ﮥ ﮦ ﮧ ﮨ ﮩ ﮪ ﮫ ﮬ ﮭ ﮮ ﮯ ﮰ ﮱ ﯓ ﯔ ﯕ ﯖ ﯗ ﯘ ﯙ ﯚ ﯛ ﯜ ﯝ ﯞ ﯟ ﯠ ﯡ ﯢ ﯣ ﯤﯥ ﯦ ﯧ ﯨ ﯩ ﯪ ﭼ الحجرات: ٢, ٣
''O vjernici, ne dižite glasove svoje iznad Vjerovjesnikova glasa i ne razgovarajte s njima glasno, kao što glasno jedan s drugim razgovarate, da ne bi bila poništena vaša djela, a da vi i ne primijetite. One koji utišaju glasove svoje pred Allahovim Poslanikom - a to su oni čija je srca Allah prekalio u čestitosti - čeka oprost i nagrada velika."
A što se tiče dugog stajanja kod kabura ono je također prekršaj jer dovodi do gužve i podizanja glasova na tome mjestu a sve te radnje su prekršaji obuhvaćeni gore pometnutim ajetom. Sam Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je poštovan živ i mrtav i ne priliči ništa od navedenog da se čini kod njegova kabura. Također od propusta i stvari koje su zabranjene jeste da mnogi hadžije dižu ruke okrenuti spram kabura i dove – sve ovo je suprotno praksi ispravnih prethodnika te je novotarija uvedena u vjeru a rekao je Mustafa, sallallahu alejhi ve sellem:
''Držite se sunneta i sunneta moji ispravni (upućeni) halifa poslije mene, uhvatite se čvrsto očnjacima (za sunnet) a klonite se novi stvari, doista je svaka nova stvar novotarija a svaka novotarija je zabluda.''
Ebu Davud, Nesai preneose hadis u kome je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:
''Ko uvede u ovu našu stvar (vjeru) nešto što nije od nje, to se odbija.'' Buhari
Dok u Muslimovoj zbirci stoji:
''Ko bude uradio neko djelo koje nije od naše stvari (vjere) to se odbija.'' Muslim
Prenosi Alija Ibn Husejn, radijjallahu anhu, da je vidio čovjeka kod kabura Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da dovi, te mu je to zabranio i rekao: Hoćeš li da ti kažem hadis koji sam čuo od oca a on od djeda a on od Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem da je kazao:
''Ne uzimajte moj kabur za praznovanje, ne činite vaše kuće kaburovima i donosite salavat na mene, jer vaši salavati (pozdravi) bivaju preneseni meni ma gdje vi bili. '' Makdisi
Od stvari koje se također mogu primijetiti kod kabura Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, jeste i to da se hadžije prilikom pozdrava naginju prema naprijed u čast i pozdrav Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, a što je zabranjeno a nije poznato da je iko od ashaba Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, tako nešto činio i obaveza je da se klone toga. To nije dozvoljeno ni kod kabura Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, niti bilo gdje drugo kao što bilježi hfz. Ibn Hadžer, rahimehumullahu, u knjizi ''Fethul-Bari'' prenoseći stavove uleme po istom pitanju. Ova stvar je jasna svakome onom ko slijedi sunnet i praksu ispravnih prethodnika, no onome koga pobijede njegove strasti i pristranost u slijepom slijeđenju nekoga - ta on i njegovo djelo su u Allahovim rukama i On će da bude sudac tome! Molim Allaha Uzvišenog za uputu nama i njima (zalutalim, zavedenim) kao i postojanost u vjeri. Amin
Na svim muslimanima je da slijede Kur'an i Sunnet, te ispravne prethodnike jer će samo tako uspjeti. Kazao je imam Malik allah mu se smilovao:
''Ništa neće popraviti ljude ovoga ummeta osim što je popravilo one prve (ashabe).''
A poznato je da stvar koja je popravila prvu generaciju sa kojom je Allah zadovoljan jeste sleđene Kur'ana i menhedža Mustafe, sallallahu alejhi ve sellem, te njegovih ispravni halifa i svih onih koji ih slijede u dobru do Sudnjega dana!
UPOZORENJE:
Posjeta kaburu Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, nije obaveza a niti uslov za ispravnost Hadždža kao što smatraju neki ljudi, nego to je lijepo (mustehab) onome ko posjeti mesdžid Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, ili bude pak u njegovoj blizini. Onaj ko se nalazi daleko od mesdžida Allahova Poslanika, nije mu obaveza da se sprema da posjetiti kabur a sunnet je da posjeti mesdžid i da se za to spremi. Čovjek kada dođe u posjetu mesdžidu posjetit će i kabur Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kao i kabure Ebu Bekra i Omera, radijjallahu anhuma. Ovim činom posjeta kaburima neće biti ciljana nego popratna radnja u toku posjete mesdžidu Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. a radeći po riječima Mustafe, sallallahu alejhi ve sellem:
''Ne putuje se radi ibadeta radi tri mesdžida: Mesdžidu El-El-Haram, mom mesdžidu i mesdžidu El-Aksa.''
Iz ovoga hadisa jasno vidimo da nema ciljane posjete kaburovima niti drugim nekim mjestima osim navedena tri koje je Mustafa, sallallahu alejhi ve sellem, spomenuo i odobrio, a On je taj koji je ovom ummetu ukazao na svako dobro da čine i na svako zlo da ga se klone.
Sve one koji se suprotstavljaju svemu gore navedenom upozorio je sam Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, u hadisu:
''Ne uzimajte moj kabur za praznovanje, ne činite vaše kuće kaburima, i donosite salavat na mene, jer vaši salavati (pozdravi) bivaju preneseni meni ma gdje vi bili.'' Makdisi.
Riječi ne uzimajte moj kabur praznikom (slavljem) su ustvari riječi, ne putujte na put s nijjetom posjete mom kaburu, a mi smo svjedoci danas da se to krši i da se ne slijede riječi Onoga koji ne priča po hiru svome nego po objavi koja mu se objavljuje!
Mnogo je hadisa koji su izmišljeni na spomenutoj temi a koji su Da'if (slabi) ili Mevdu (izmišljeni) a neki od njih su:
''Ko obavi Hadždž a ne posjeti mene, ta on me ne voli!''
''Ko me posjeti poslije smrti kao da me posjetio dok sam bio živ.''
''Ko me posjeti i moga oca Ibrahima, alejhi selam, u jednoj godini, ja mu garantujem kod Allaha Džennet.''
''Ko posjeti moj kabur, zagarantovan mu je moj Šef'at (zauzimanje).''
Svi ovi navedeni hadisi, i mnogi drugi koji su na istu temu nisu preneseni od Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kao što je to kazao hafiz Ibn Hadžer u svome dijelu ''Telhis'' nakon što je spomenuo mnoge predaje i hadise te njihove neispravne senede (lanac prenosioca).
Kaže hafiz Ukajli, rahimehumullahu: ''Na ovu temu nije ništa pouzdano preneseno.''
Šejhu-l-islam Ibn Tejmijje, rahimehullahu, kaže: "Svi ovi hadisi su izmišljeni!"
Lijepo je musafiru da tokom posjete gradu Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, Medini posjeti i mesdžid Kuba i da klanja u njemu, a što je zabilježeno u vjerodostojnim zbirkama hadisa.
U hadisu od Ibn Omera, radijjallahu anhuma, se prenosi da je kazao:
"Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, bi posjećivao na jahalici ili pješke mesdžid Kuba i klanjao u njemu dva rekata."
Od Sehla Ibn Hanife, radijjallahu anhu, se prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:
''Ko se očisti kod kuće (uzme abdest ili gusul) zatim ode do mesdžidu Kuba te klanja u njemu dva rekata ima nagradu umre.'' Ahmed, Ibn Madže, Nesai, Hakim.
Od sunneta je također da se posjeti Bekiu (mezarje) te kaburove šehida odnosno kabur Hamze, radiujjallahu anhu, jer je to praksa Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, a i njegove riječi:
''Posjećujte kabure, zaista kaburi podsjećaju na ahiret.'' Muslim
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, podučavao je ashabe dovi za umrle prilikom posjete kaburovima da kažu:
"السَّلَامُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الدِّيَارِ مِنْ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُسْلِمِينَ وَإِنَّا إِنْ شَاءَ اللَّهُ بِكُمْ لَاحِقُونَ نَسْأَلُ اللَّهَ لَنَا وَلَكُمْ الْعَافِيَةَ."
"E-s-selamu alejkum ehle-l-dijari mine-l-mu minine ve-l-muslimine ve inna, in ša e-l-Lahu bikum lahikune. Nes elu-l-Lahe lena ve lekumu-l- afijete."
Mir s vama, stanovnici smrtničkih domova vjernika muslimana! Mi ćemo se, ako Allah da, priključiti vama! Allaha molimo da nama i vama oprost Svoj dadne! Muslim
U zbirci hadisa od imama Tirmizije, a od Ibn Abbasa, radijjallahu anhu, se prenosi da je kazao: Naišao je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, pored kaburova u Medini te se okrenuo prema njima i rekao:
''Mir vama stanovnici ovih kaburova, Allah oprostio nama i vama, vi ste naši prethodnici, a mi smo na vašim tragovima (mi vas slijedimo).''
Iz ovoga hadisa vidimo da je posjeta kaburovima s ciljem prisjećanja na ahiret dozvoljena te tom prilikom se dovi za umrlog i moli da im se Allah smiluje i oprosti. No, posjeta kaburima s ciljem dove mrtvom s namjerom molbe i traženja neke pomoći ili koristi od njih je zabranjeno (Haram) a to također biva biva i Širk. I na muslimanima je da budu oprezni oko iste, e da upućuju ljude stalno na dobro.
Molim Allaha da nas uputi i održi na ISTINI i PRAVOM PUTU, a On je KADAR sve da učini!
Ovo je ono što sam želio da kažem, Allahu pripada sva hvala prije i poslije, neka je mir i spas na Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, na Njegovu porodicu, ashabe i sve one koji ga slijede do Sudnjega dana!
What can my enemies do to me? My Paradise is in my heart, it is with me wherever I go. To imprison me is to provide me with seclusion, to send me to exile is to send me away in the path of Allah and to kill me is to make me a martyr. (Ibn Taymeeyah)
petak, 26. studenoga 2010.
0 komentari