Recent Posts





TAHAVIJEVA POSLANICA

O ISLAMSKOM VJEROVANJU
TREĆE POGLAVLJE





(13) Allah je oduvijek sa Svojim svojstvima. Stvaranjem Svojih stvorenja ni u čemu se nisu uvećala Njegova svojstva, On ih je imao i prije njihovog stvaranja. Kao što je sa Svojim svojstvima od praiskona (oduvijek), tako je sa njima i zauvijek.







(14) Allah nije nakon stvaranja stvorenja stekao ime Stvoritelj, a niti sa stvaranjem svjetova ime Tvorac.





Objašnjenje:



Zaista je svako svojstvo Uzvišenog Allaha Njegovo od praiskona postojano svojstvo. Oduvijek je sa Svojim Svojstvima i prije stvaranja stvorenja.  Sva  Njegova  svojstva  su  savršena.  Neposjedovanje  tih svojstava značilo bi nesavršenstvo. Nerazumno je Uzvišenog Allaha opisi- vati savršenstvom nakon nesavršenstva. Ni jedno svojstvo nije dodato Uzvišenom Allahu nakon stvaranja čovjeka. Sva je Svoja svojstva Allah imao ustanovljena prije čovjekovog stvaranja. Kao što je Uzvišeni Allah od praiskona sa svojim svojstvima i ona nemaju početka. Isto tako Allah sa njima ostaje zauvijek. Te ona nisu prolazna. Naprotiv, ta svojstva su vječna zbog vječnosti Onoga ko ih posjeduje. Slavljen neka je Allah i Uzvišen!







Uzvišeni Allah je Stvoritelj i prije nego je stvorio stvorenja. On se zvao ovim imenom prije njihovog stvaranja. Njegovo nazivanje ovim imenom nije u zavisnosti od dolaska Njegovih stvorenja na svijet. Također Allah nije stekao ime Tvorac nakon stvaranja svjetova. Naprotiv, On je Tvorac  od  prije  njihovog  prouzročenja  i  stvaranja.  Allahova  imena  i svojstva (atributi) su oduvijek od kada postoji On (Njegovo biće).



Zabilježeno je da je Poslanik r rekao (u hadisu) da je Uzvišeni Allah: "Odredio određenje Svojim stvorenjima pedeset hiljada godina prije nego je stvorio nebesa i Zemlju."4







(15) Allah ima svu vlast i ničemu nije potčinjen. Stvoritelj je a nije stvoren.







(16) Allah proživljava mrtve nakon što im je život udahnuo, stoga je On dostojan ovog imena (muhji) i prije njihovog proživljenja, kao i imena Stvoritelj prije njihovog stvaranja.






(17) Sve je to tako jer je Allah u svemu Svemoćni, i ni jedna stvar ne može bez Njega, On je za sve potreban. Svaki posao je Njemu lahak. Ništa Mu nije potrebno. Ništa nije kao On. On sve čuje i sve vidi. (Eš-Šura, 11.)







Objašnjenje:



Uzvišeni Allah je Gospodar u svim segmentima vlasti. To je bio i prije nego je stvorio ikoga od Svojih stvorenja. Sva Allahova imena i njihova značenja su postojana kod Njega i prije i poslije svega.



Uzvišeni Allah udahnjuje život mrtvima nakon proživljenja i On je dostojan ovog imena i prije nego ih oživi. Kako je On Stvoritelj nakon što je stvorio stvorenja, On je dostojan tog imena i prije nego ih je stvorio.



Allah, Uzvišeni i Slavljeni, sve može. Ako nešto želi učinit će, a ako nešto ne želi, to neće ni biti. Ovo je Njegova univerzalna volja određenja od koje ništa ne može odstupati i ona nikada ne izostaje. O ovome mu'tezile  kažu:  Allah  je  moćan  u  svemu  onome  što  spada  u  domen Njegove  moći.  Ljudska  djela  nisu  u  domenu  Njegove  moći.  Ovo  je poricanje Allahovog svojstva Savršenstva. Zaista Uzvišeni Allah sve može, kako i Sam o Sebi kaže: Zaista Allah sve može (Allah je kadar sve). (El-Bekare,284.)



I sve što postoji na ovom svijetu biva Allahovom voljom i pod Njegovom je kontrolom. Vjerovanje u ovo je nužna posljedica vjerovanja u Allaha kao Tvorca -Rubbubijjet. Svaka stvar u ovom svemiru je ovisna o Uzvišenom Allahu. Ovisna je o Njemu za svoje stvaranje i postojanje. Svaka stvar i svaki posao Allahu su jednostavni (lahki), kao što i Sam Uzvišeni Allah kaže: A to je Allahu, uistinu, lahko. (El-Hadid, 22.) Slavljenom i Uzvišenom Allahu nije potrebna ničija pomoć, a On je svima nužno potreban. Ta potreba za Uzvišenim Allahom je trajna i stalna. Ona je nepromjenljiva. Ona nije povremena i mjestom ograničena. Ništa nije kao On, On sve čuje i sve vidi. (Eš-Šura, 11.)







Zaključak:



Allahova lična svojstva (zatijje) su oduvijek. Svojstva Njegovih djela su oduvijek po svojoj vrsti, iako se pojedinačno vremenom manifestiraju. Njegova svojstva su vječna sa Njegovom vječnošću. On je dostojan svih Svojih imena i svih Svojih svojstava i prije stvaranja stvorenja i poslije njihovog stvaranja.







Pitanja:



1. Da li znači da Allahova moć zahtijeva postojanje potčinjenih?



2. Da li je Allahova Moć izvršna u svakoj stvari?



3. Sta znače riječi Uzvišenog Allaha: I ništa nije kao On?


What can my enemies do to me? My Paradise is in my heart, it is with me wherever I go. To imprison me is to provide me with seclusion, to send me to exile is to send me away in the path of Allah and to kill me is to make me a martyr. (Ibn Taymeeyah)

Objavio/la Safet Suljić petak, 26. studenoga 2010.

0 komentari

Objavi komentar

El-HIDAJE PLAYER

QURAN PLAYER


    MusicPlaylistView Profile
    Create by Safet Suljić

PREPORUČUJEMO

NOVO U DOWNLOAD ZONI

MOJA GALERIYA

MUSAFIRI

POSJETITELJI