POGLAVLJE O SVJEDOČENJIMA
عَنْ زَيْدِ بْنِ خَالِدٍ اَلْجُهَنِيِّ ت أَنَّ اَلنَّبِيَّ ق قَالَ: (( أَلَا أُخْبِرُكُمْ بِخَيْرِ اَلشُّهَدَاءِ؟ اَلَّذِي يَأْتِي بِشَهَادَتِهِ قَبْلَ أَنْ يُسْأَلَهَا )). رَوَاهُ مُسْلِم.
(1354) Prenosi se od Zejda b. Halida el-Džuhenija da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „Hoćete li da vas obavijestim o najboljem svjedoku? To je onaj koji dođe da svjedoči prije nego što se traži od njega.“ Prenosi Muslim[1].
وَعَنْ عِمْرَانَ بْنِ حُصَيْنٍ ت قَالَ: قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ ق: (( إِنَّ خَيْرَكُمْ قَرْنِي, ثُمَّ اَلَّذِينَ يَلُونَهُمْ, ثُمَّ اَلَّذِينَ يَلُونَهُمْ, ثُمَّ يَكُونُ قَوْمٌ يَشْهَدُونَ وَلَا يُسْتَشْهَدُونَ, وَيَخُونُونَ وَلَا يُؤْتَمَنُونَ, وَيَنْذُرُونَ وَلَا يُوفُونَ, وَيَظْهَرُ فِيهِمْ اَلسِّمَنُ )). مُتَّفَقٌ عَلَيْه.
(1355) Prenosi se od Imrana b. Husajna, radijallahu anhu, da je rekao: „Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: 'Doista su najbolji od vas (vjernika) moja generacija, potom oni nakon njih, potom oni nakon njih, potom će doći narod koji će svjedočiti, a neće traženo od njih svjedočenje, koji će pronevjeravati, a neće ispunjavati emanet, i koji će se zavjetovati, a neće ispunjavati, i pojavit će se na njima debljina.'“ Muttefekun alejhi[2].
وَعَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ عَمْرٍو رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُمَا قَالَ: قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ ق: (( لَا تَجُوزُ شَهَادَةُ خَائِنٍ, وَلَا خَائِنَةٍ, وَلَا ذِي غِمْرٍ عَلَى أَخِيهِ, وَلَا تَجُوزُ شَهَادَةُ اَلْقَانِعِ لِأَهْلِ اَلْبَيْتِ )). رَوَاهُ أَحْمَدُ, وَأَبُو دَاوُدَ.
(1356) Prenosi se od Abdullaha b. Omera, radijallahu anhuma, da je rekao: „Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: 'Nije dozvoljeno svjedočenje pronevjeritelja, niti pronevjeriteljice, niti onoga koji mrzi svoga brata, niti je dozvoljeno svjedočenje kućnog sluge.'“ Prenose Ahmed i Ebu Davud[3].
وَعَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ ت أَنَّهُ سَمِعَ رَسُولَ اَللَّهِ ق قَالَ: (( لَا تَجُوزُ شَهَادَةُ بَدَوِيٍّ عَلَى صَاحِبِ قَرْيَةٍ )). رَوَاهُ أَبُو دَاوُدَ, وَابْنُ مَاجَه.
(1357) Prenosi se od Ebu Hurejre da je čuo Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da kaže: „Nije dopušteno svjedočenje beduina protiv seljaka.“ Prenose Ebu Davud i Ibn Madže[4].
وَعَنْ عُمَرَ بْنِ اَلْخَطَّابِ ت أَنَّهُ خَطَبَ فَقَالَ: إِنَّ أُنَاسً ا كَانُوا يُؤْخَذُونَ بِالْوَحْيِ فِي عَهْدِ رَسُولِ اَللَّهِ ق وَإِنَّ اَلْوَحْيَ قَدْ اِنْقَطَعَ, وَإِنَّمَا نَأْخُذُكُم ْ اَلْآنَ بِمَا ظَهَرَ لَنَا مِنْ أَعْمَالِكُمْ. رَوَاهُ اَلْبُخَارِيّ.
(1358) Prenosi se od Omera b. Hattaba, radijallahu anhu, da je držao hutbu i rekao: „Ljudima je bilo suđeno spuštanjem objave u doba Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, a objava je prestala. Mi vam danas sudimo samo prema onome što saznamo od vaših djela.“ Bilježi Buharija[5].
وَعَنْ أَبِي بَكْرَةَ ت عَنِ النَّبِيِّ ق أَنَّهُ عَدَّ شَهَادَةَ اَلزُّورِ فِي أَكْبَرِ اَلْكَبَائِرِ. مُتَّفَقٌ عَلَيْهِ فِي حَدِيث.
(1359) Prenosi se od Ebu Bekreta, radijallahu anhu, od Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, da je lažno svjedočenje ubrajao u najveće grijehe. Muttefekun alejhi, u dužem hadisu[6].
وَعَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُمَا; أَنَّ اَلنَّبِيَّ ق قَالَ لِرَجُلٍ: (( تَرَى اَلشَّمْسَ؟ )). قَالَ: نَعَمْ. قَالَ: (( عَلَى مِثْلِهَا فَاشْهَدْ, أَوْ دَعْ )). أَخْرَجَهُ اِبْنُ عَدِيٍّ بِإِسْنَادٍ ضَعِيفٍ, وَصَحَّحَهُ اَلْحَاكِمُ فَأَخْطَأ.
(1360) Prenosi se od Ibn Abbasa, radijallahu anhuma, da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao jednom čovjeku: „Vidiš li sunce?“ Rekao je: „Da.“ Rekao je: „Na nešto (jasno) poput njega svjedoči ili ostavi!“ Bilježi Ibn Adijj sa slabim senedom, a sahihom ga smatra Hakim i griješi u tome[7].
وَعَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُمَا; أَنَّ رَسُولَ اَللَّهِ ق قَضَى بِيَمِينٍ وَشَاهِدٍ. أَخْرَجَهُ مُسْلِمٌ. وَأَبُو دَاوُدَ. وَالنَّسَائِيُّ وَقَالَ: إِسْنَادُهُ جَيِّد.
(1361) Prenosi se također od njega da je Allahov Poslanik presudio na osnovu zakletve i jednog svjedoka. Bilježi Muslim, Ebu Davud i Nesai, koji kaže: „Sened mu je dobar[8].“
وَعَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ ت مِثْلَهُ. أَخْرَجَهُ أَبُو دَاوُدَ, وَاَلتِّرْمِذِيُّ, وَصَحَّحَهُ اِبْنُ حِبَّان.
(1362) Prenosi se od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, slično tome. Bilježe Ebu Davud i Tirmizi, a sahihom ga ocjenjuje Ibn Hibban[9].
[1] Sahih. Muslim (1719).
[2] Sahih. Buharija (2651), Muslim (2535).
[3] Hasen. Ahmed (2/204 i 225-226), Ebu Davud (3600). Bejheki kaže: „Lanac prenosilaca je dobar.“ Hafiz kaže: „Lanac prenosilaca je jak.“
[4] Munker. Ebu Davud (3602), Ibn Madže (2367). Zehebi je rekao: „Hadis je munker i pored čistoće njegova lanca prenosilaca.“
[5] Sahih. Buharija (2641).
[6] Sahih. Buharija (2654), Muslim (87).
[7] Daif. Ibn Adijj u „El-Kamilu“ (6/2213), Hakim (4/98). U lancu prenosilaca je Muhammed b. Mesmul o kojem je Humejdi mnogo govorio i kojeg su mnnogi ocijenili slabim. Također, Amr b. Malik el-Basri je u lancu prenosilaca, a on je krao hadise.
[8] Sahih. Muslim (1712), Ebu Davud (3608), Nesai u „El-Kubra“ (3/490).
[9] Sahih. Ebu Davud (3610 i 3611), Tirmizi (1343), Ibn Madže (2368), Ibnul-Džarud (1007). Vjerodostojnim su ga ocijenili: Ibn Hibban, Ebu Hatim, Ebu Zur'a, dok ga je Tirmizi ocijenio dobrim. Ahmed je rekao: „U ovom poglavlju nema ništa vjerodostojnije od ovoga hadisa.“ Sujuti i El-Kettani su rekli: „Uistinu, ovaj hadis je od mutevatir hadisa.“
What can my enemies do to me? My Paradise is in my heart, it is with me wherever I go. To imprison me is to provide me with seclusion, to send me to exile is to send me away in the path of Allah and to kill me is to make me a martyr. (Ibn Taymeeyah)
srijeda, 12. siječnja 2011.
0 komentari