Recent Posts

 
 TVRDPOGLAVLJE O TVRDNJAMA I  DOKAZIMA


عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُمَا; أَنَّ اَلنَّبِيَّ ق قَالَ: (( لَوْ يُعْطَى اَلنَّاسُ بِدَعْوَاهُمْ, لَادَّعَى نَاسٌ دِمَاءَ رِجَالٍ, وَأَمْوَالَهُمْ, وَلَكِنِ اَلْيَمِينُ عَلَى اَلْمُدَّعَى عَلَيْهِ )). مُتَّفَقٌ عَلَيْه وَلِلْبَيْهَقِيِّ بِإِسْنَادٍ صَحِيحٍ: (( اَلْبَيِّنَةُ عَلَى اَلْمُدَّعِي, وَالْيَمِينُ عَلَى مَنْ أَنْكَرَ )).

(1363) Prenosi se od Ibn Abbasa, radijallahu anhuma, da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „Da se ljudima daje po njihovim tvrdnjama, tražili bi ljudi krv drugih ljudi i njihove imetke, međutim, zakletva je na optuženom.“ Muttefekun alejhi[1], a kod Bejhekija sa sahih senedom: „Dokaz je na tužitelju, a zakletva je na onom koji poriče (tj. optuženom)[2].“

وَعَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ ت أَنَّ اَلنَّبِيَّ ق عَرَضَ عَلَى قَوْمٍ اَلْيَمِينَ, فَأَسْرَعُوا, فَأَمَرَ أَنْ يُسْهَمَ بَيْنَهُمْ فِي اَلْيَمِينِ, أَيُّهُمْ يَحْلِفُ. رَوَاهُ اَلْبُخَارِيُّ.

(1364) Prenosi se od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, predložio ljudima zakletvu, pa su svi požurili (sa zakletvom), pa je naredio da se izvlači među njima u zakletvi, ko god hoće da se zaklete (pa ko bude izvučen zakune se i dobije stvar oko koje se spore).[3] Prenosi Buharija[4].

وَعَنْ أَبِي أُمَامَةَ اَلْحَارِثِيُّ ت أَنَّ رَسُولَ اَللَّهِ ق قَالَ: (( مَنْ اِقْتَطَعَ حَقَّ امْرِئٍ مُسْلِمٍ بِيَمِينِهِ, فَقَدْ أَوْجَبَ اَللَّهُ لَهُ اَلنَّارَ, وَحَرَّمَ عَلَيْهِ اَلْجَنَّةَ )). فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ: وَإِنْ كَانَ شَيْئًا يَسِيرًا يَا رَسُولَ اَللَّهِ؟ قَالَ: (( وَإِنْ قَضِيبٌ مِنْ أَرَاكٍ )). رَوَاهُ مُسْلِم.

(1365) Prenosi se od Ebu Umame el-Harisija, radijallahu anhu, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „Ko uzme pravo muslimana svojom zakletvom, Allah mu je učinio obaveznom Vatru, a zabranio Džennet.“ Pa je rekao čovjek: „Makar bilo nešto malo, Allahov Poslaniče?“ Rekao je: „Makar bio štap od misvaka.“ Prenosi Muslim[5].

وَعَنِ الْأَشْعَثِ بْنِ قَيْسٍ ت أَنَّ رَسُولَ اَللَّهِ ق قَالَ: (( مَنْ حَلَفَ عَلَى يَمِينٍ, يَقْتَطِعُ بِهَا مَالَ امْرِئٍ مُسْلِمٍ, هُوَ فِيهَا فَاجِرٌ, لَقِيَ اَللَّهَ وَهُوَ عَلَيْهِ غَضْبَانُ )).  مُتَّفَقٌ عَلَيْه.

(1366) Prenosi se od El-Eš'asa b. Kajsa, radijallahu anhu, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „Ko se zakune zakletvom kojom se uzima dio imetka čovjeka muslimana, u kojoj je on grješan, srest će Allaha srditog na njega.“ Muttefekun alejhi[6].

وَعَنْ أَبَى مُوسَى اَلْأَشْعَرِيِّ ت أَنَّ رَجُلَيْنِ اِخْتَصَمَا إِلَى رَسُولِ اَللَّهِ ق فِي دَابَّةٍ, لَيْسَ لِوَاحِدٍ مِنْهُمَا بَيِّنَةٌ, فَقَضَى بِهَا رَسُولُ اَللَّهِ. بَيْنَهُمَا نِصْفَيْنِ. رَوَاهُ أَحْمَدُ, وَأَبُو دَاوُدَ, وَالنَّسَائِيُّ وَهَذَا لَفْظُهُ, وَقَالَ: إِسْنَادُهُ جَيِّد.

(1367) Prenosi se od Ebu Musaa, radijallahu anhu, da su se dva čovjeka sporila u vezi životinje (kod Allahovg Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem), a nijedan od njih nije imao dokaza, pa je Allahov Poslanik presudio da pola pripadne jednom a pola drugom. Prenose Ahmed, Ebu Davud i Nesai, ovo je njegov citat, i kaže: „Sened mu je dobar[7].“

وَعَنْ جَابِرٍ ت أَنَّ اَلنَّبِيَّ ق قَالَ: (( مَنْ حَلَفَ عَلَى مِنْبَرِي هَذَا بِيَمِينٍ آثِمَةٍ, تَبَوَّأَ مَقْعَدَهُ مِنْ اَلنَّارِ )). رَوَاهُ أَحْمَدُ, وَأَبُو دَاوُدَ, وَالنَّسَائِيُّ, وَصَحَّحَهُ اِبْنُ حِبَّان.

(1368) Prenosi se od Džabira, radijallahu anhu, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „Ko se zakune na ovom mom minberu grješnom zakletvom, pripremio je sebi mjesto u Vatri.“ Bilježe Ahmed, Ebu Davud i Nesai, a sahihom ga ocjenjuje Ibn Hibban[8].

وَعَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ ت قَالَ: قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ ق: (( ثَلَاثَةٌ لَا يُكَلِّمُهُمْ اَللَّهُ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ, وَلَا يَنْظُرُ إِلَيْهِمْ, وَلَا يُزَكِّيهِمْ, وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ: رَجُلٌ عَلَى فَضْلِ مَاءٍ بِالْفَلَاةِ, يَمْنَعُهُ مِنْ اِبْنِ اَلسَّبِيلِ; وَرَجُلٌ بَايَعَ رَجُلاً بِسِلْعَةٍ بَعْدَ اَلْعَصْرِ, فَحَلَفَ لَهُ بِاَللَّهِ: لَأَخَذَهَا بِكَذَا وَكَذَا, فَصَدَّقَهُ, وَهُوَ عَلَى غَيْرِ ذَلِكَ; وَرَجُلٌ بَايَعَ إِمَامًا لَا يُبَايِعُهُ إِلَّا لِلدُّنْيَا, فَإِنْ أَعْطَاهُ مِنْهَا, وَفَى, وَإِنْ لَمْ يُعْطِهِ مِنْهَا, لَمْ يَفِ )). مُتَّفَقٌ عَلَيْه.

(1369) Prenosi se od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, da je rekao: „Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: „Sa trojicom Allah neće progovoriti na Sudnjem danu, niti će ih pogledati[9], niti će ih očistiti (od grijeha), i njima pripada bolna patnja: čovjekom koji ima viška vode u pustinji, a neda je musafiru; čovjekom koji trguje sa drugim čovjekom sa nekom robom poslije ikindije, pa mu se zakune Allahom da ju je kupio za toliko i toliko, ovaj mu povjeruje, a on nije rekao istinu; i čovjekom koji dadne prisegu imamu, ni zbog čega drugog osim zbog dunjaluka, pa ako mu dadne, ispuni (prisegu), a ako mu ne dadne, ne ispuni.“ Muttefekun alejhi[10].

وَعَنْ جَابِرٍ ت أَنَّ رَجُلَيْنِ اِخْتَصَمَا فِي نَاقَةٍ, فَقَالَ كُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمَ ا نُتِجَتْ عِنْدِي, وَأَقَامَا بَيِّنَةً, فَقَضَى بِهَا رَسُولُ اَللَّهِ ق لِمَنْ هِيَ فِي يَدِهِ.

(1370) Prenosi se od Džabira, radijallahu anhu, da su se dva čovjeka sporila oko deve, pa su obojica rekli: „Ova se deva odevila kod mene“, i dali su dokaze. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, presudio je da pripadne onome kod koga je deva tada bila. Prenosi Darekutni i u senedu ima slabosti. [11]

وَعَنِ ابْنِ عُمَرَ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُمَا أَنَّ اَلنَّبِيَّ ق رَدَّ اَلْيَمِينَ عَلَى طَالِبِ اَلْحَقِّ. رَوَاهُ اَلدَّارَقُطْنِيُّ, وَفِي إِسْنَادِهِ ضَعْف.

(1371) Prenosi se od Ibn Omera, radijallahu anhuma, da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, tražio zakletvu od tražioca prava. Prenosi Darekutni, a sened mu je slab. [12]

وَعَنْ عَائِشَةَ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهَا قَالَتْ: دَخَلَ عَلَِيَّ رَسُولُ اَللَّهِ ق ذَاتَ يَوْمٍ مَسْرُورًا, تَبْرُقُ أَسَارِيرُ وَجْهِهِ. فَقَالَ: (( أَلَمْ تَرَيْ إِلَى مُجَزِّزٍ اَلْمُدْلِجِيِّ؟ نَظَرَ آنِفًا إِلَى زَيْدِ بْنِ حَارِثَةَ, وَأُسَامَةَ بْنِ زَيْدٍ, فَقَالَ: هَذِهِ أَقْدَامٌ بَعْضُهَا مِنْ بَعْضٍ )). مُتَّفَقٌ عَلَيْه.

(1372) Prenosi se od Aiše, radijallahu anha, da je rekla: „Ušao je kod mene Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, jedan dan sretan, radost mu je obasjavala lice. Rekao je: 'Jesi li vidjela Mudžezziza el-Mudlidžija, pogledao je maloprije Zejda b. Harise i Usamu b. Zejda i rekao: 'Ove noge su jedne od drugih.'Muttefekun alejhi[13].



[1] Sahih. Buharija (4552), Muslim (1711). 
[2] Bejheki (10/252).
[3] Hadis ukazuje na dozvoljenost bacanja kocke između dvojice u slučaju kada se obadvojica zaklinju, pa na koga izađe on će se zakleti i uzeti ono što traži.
[4] Sahih. Buharija (2674).
[5] Sahih. Muslim (137).
[6] Sahih. Buharija (2676), Muslim (138). 
[7] Ahmed (4/402), Ebu Davud (3613-3615), Nesai u „El-Kubra“ (3/487). Lanac prenosilaca je džejjid, kako kažu Hafiz i Nesai. 
[8] Sahih. Ahmed (3/344), Ebu Davud (3246), Nesai u „El-Kubra“ (3/491), Ibn Hibban (1192). Vjerodostojnim su ga ocijenili: Ibn Huzejme, Ibn Hibban, Hakim i Zehebi.  
[9] Tj. neće progovoriti i pogledati sa zadovoljstvom već sa srdžbom.
[10] Sahih. Buharija (7212), Muslim (108). 
[11] Daif. Darekutni (4/209). U lancu prenosilaca je Jezid b. Nu'ajm za kojeg Ibnul-Kattan kaže: „Njegovo stanje nije poznato.“
[12] Daif. Darekutni (4/213).
[13] Sahih. Buharija (6770), Muslim (1459).

What can my enemies do to me? My Paradise is in my heart, it is with me wherever I go. To imprison me is to provide me with seclusion, to send me to exile is to send me away in the path of Allah and to kill me is to make me a martyr. (Ibn Taymeeyah)

Objavio/la Safet Suljić utorak, 11. siječnja 2011.

0 komentari

Objavi komentar

El-HIDAJE PLAYER

QURAN PLAYER


    MusicPlaylistView Profile
    Create by Safet Suljić

PREPORUČUJEMO

NOVO U DOWNLOAD ZONI

MOJA GALERIYA

MUSAFIRI

POSJETITELJI