Razvod braka sa ženom u hajzu, da li je on validan?
PITANJE: Žena, majka dvoje djece u vrijeme kada ju je pustio njen muž nije bila čista. Ona o tome nije obavijestila muža, pa čak ni kadiju (sudiju) kada su išli na raspravu. Samo je obavijestila svoju majku koja ju je posavjetovala kako na taj način inače neće biti puštena. Nakon toga, ona je otišla kod svojih, pa je zatim htjela da se vrati mužu strahujući da bi njena djeca bila zapuštena i izgubljena.
Kakav je šerijatski tretman ovog razvoda koji se desi u vrijeme kada je žena bila u mjesečnom ciklusu?
ODGOVOR: O braku koji se desio kada je žena bila u mjesečnom ciklusu, postoje različita mišljenja učenjaka. Njihova duga rasprava vodi se oko pitanja da li se taj razvod sprovodi ili poništava.
Većina učenjaka smatra da se taj razvod sprovodi, tako što se on u ovom slučaju smatra kao ”jedno puštanje”. Mužu se naređuje da vrati ženu i čeka da joj prođe ciklus, zatim da taj ciklus žena ponovo dobije, pa joj još jednom prođe. Tada, kada je postala čista po drugi put, ako hoće, zadržat će je, a ako hoće, pustit će je. Ovo je stav većine učenjaka, a među njima četverice imama: Ahmeda, Šafije, Malika i Ebu-Hanife.
Po nama, pretežniji stav jeste onaj koji zastupa Šejhul-islam Ibn-Tejmijje, Allah, dž.š., mu se smilovao, koji smatra da se žena ne može pustiti (talak) dok je u ciklusu niti se taj razvod sprovodi, jer je to u suprotnosti sa naredbom Allaha, dž.š., i Njegovog Poslanika, s.a.v.s.
Vjerovjesnik, s.a.v.s., kaže: ”Ko uradi neko dijelo suprotno islamu, ono se ima odbiti.”
Ono što je specifično za ovo pitanje jeste predanje u kome se kaže da je Abdullah ibn Omer pustio svoju ženu dok je bila u ciklusu. O tome je obaviješten Vjerovjesnik, s.a.v.s., pa se naljutio i rekao: ”Naredi(te) mu da je vrati, zatim neka čeka dok joj ne prođe ciklus, zatim joj se ponovo vrati, pa ponovo prestane. Potom, ako hoće neka je zadrži, a ako hoće neka je pusti.” Vjerovjesnik, s.a.v.s., je dodao: ”To je vrijeme (period) u kojem Allah, dž.š., naređuje da se puštaju žene.”
Dakle, period u kojem Uzvišeni Allah, dž.š., naređuje da se puštaju žene jeste u vrijeme kada je čista, ali prije nego što spolno opći s njom.
Stoga, ako bi je pustio u vrijeme dok je u ciklusu, ne bi je pustio u skladu sa Allahovom, dž.š., naredbom i taj razvod ne bi bio prihvaćen.
Smatramo da razvod koji se desio ovoj ženi nije punovažan i da se ona još uvijek smatra njegovom ženom. Muževo saznanje da je ona bila čista, ili ne, u vrijeme kada ju je pustio nema nikakvog značaja, osim što je grješan ako je to znao. Uz to, razvod se neće sprovesti. U slučaju da nije znao, muž nije grješan, ali treba poništiti svoju odluku o razvodu.
Šejh Ibn-’Usejmin
Fetve o ženskim pitanjima- sakupio Muhammed el-Musnid 144 str.
What can my enemies do to me? My Paradise is in my heart, it is with me wherever I go. To imprison me is to provide me with seclusion, to send me to exile is to send me away in the path of Allah and to kill me is to make me a martyr. (Ibn Taymeeyah)
četvrtak, 6. siječnja 2011.

0 komentari