Izreke Islamskih Velikana 10-dio
Ka'b-ul-Ahbar je rekao 'Umeru: “Mogu pročitati u Tevratu kako ti umireš kao šehid.” (as-Siyar 28/89)
Ibn Redžeb: “Eš-Ša'bi je rekao: 'Sudnji Dan neće nastupiti dok znanje ne postane neznanje i obratno.' Tj. kad sve bude obratno.” (al-Djami', str. 55)
El-Albânî: ”Sapun u kojem ima svinjskog masla je čist jer je (maslo) promijenilo konzistenciju.” (Silsilat-ul-Huda wa Nur; 91)
Ebû Tufejl el Kinani: ”Ja sam posljedni čovjek na površini zemlje koji je vidio Vjerovjesnika. Bio je svjetao, lijep i normalo građen. (al-Adab al-Mufrad 790 – autentičnim ga ocjenio El-Albani)
Nafi': “Ibn 'Umer bi udarao svog sina zbog govornih grešaka.” (al-Adab al-Mufrad 880 – autentičnim ga ocjenio El-Albani)
Sâbit el Bunani: ”Enes bin Mâlik bi znao namirisati svoju ruku kako bi se rukovao sa svojom braćom. (Adab Mufrad 1012 - autentičnim ga ocjenio El-Albani)
Havvat bin Džubejr: "Spavanje prije podne je neznanje, popodne lijep karakter a krajem dana glupost.” (al-Adab al-Mufrad 1242 – autentičnim ga ocjenio El-Albani)
Ibn 'Usejmîn: ”Vrijeme mrtvog je veoma kratko i nikako nije kao kod živog. Samo pogledaj osobu koja spava deset sati. Kad se probudi, osjeća kao da je spavao par minuta.” (Ahkam-ul-Qur'an 2/267)
El-Fevzân: ”To što se židovi sad sakupljaju u Palestini je priprema za dolazak Ed-Dedždžala.” (Sharh 'Aqidat-il-Imam, str. 124)
Ibn 'Abbâs: “Vjerovjesnik je spojio Podne i Ikindiju i Akšam i Jaciju u Medini bez bojazni od straha ili kiše.' Rečeno je: Šta je htio s tim?' On reče: Htio je olakšati svojoj zajednici.” (al-Bukhari 543)
Ibn Redžeb: "Što se mesa tiče, ono je u osnovi zabranjeno i postaje dozvoljeno tek nakon uvjerenja da je životinja zaklana živa.” (al-Djami', str. 88)
El-Albânî: ”Nije dozvoljeno muškarcima da oblače pnatalone (bantalûn), a da ne govorimo o ženama.” (Silsilat-ul-Huda wa Nur; 101)
El-Albânî: ”Obaveza je svakom muslimanu koji želi podučiti ljude, da ima znanje o slabim hadisima, koje većina danas nema.” (Dha'if al-Adab al-Mufrad, str. 6)
El-Albânî: ”Hafizi su složni oko toga da je hadîs djevojke o tome da je Allâh iznad neba, autentičan.” (Dha'if al-Adab al-Mufrad, str. 11)
El-Albânî: ”Pročitao sam više od 10 000 knjiga, od džepnih knjiga do knjiga koje su po 100 tomova.” (Silsilat-ul-Huda wa Nur; 143)
Ibn Redžeb: "Allâh ne prima dobro djelo ako osoba jede zabranjenu hranu.” (al-Djami', str. 124)
Kesîr bin 'Ubejd: ”Kad bi neko dobio dijete, Aiša nikad ne bi pitala o spolu već samo o tome da li je zdravo. Kada bi rekli da jeste, ona bi rekla: Slavljen i hvaljen neka je Allâh. (al-Adab al-Mufrad 1256 – dobrim ga ocjenio El-Albani)
El Fudajl bin Ijad: "Vjernik krije i savjetuje a grješnik razotkriva i ogovara.” (al-Djami', str. 103)
Ibn Redžeb: "Ibn 'Abbâs je bio upitan o naređivanju dobra i zabranjivanju zla vladarima. On je rekao: 'Ako to stvarno moraš uraditi, neka to bude između tebe i njega.” (al-Djami', str. 103)
Ez-Zuhri: "Ako bi čovjek postao musliman, bilo bi mu naređeno da se osunneti, makar bio star. (al-Adab al-Mufrad 1252 – autentičnim ga ocjenio El-Albani)
El-Fevzân: ”Podijeliti Tevhid u četvrtu vrstu, Hakimijjah, je pogrešno. Hakimijjah, da samo Allâh treba suditi, je ispravno, ali ga obuhvata Tevhid-ul-Uluhijjah jer to da se sudi sa Njegovim zakonom pripada obožavanju." (Durus min al-Qur'an al-Karim, str. 16)
Ibn 'Usejmîn: ”Nema potrebe za dijeljenjem Tevhida u četvrtu vrstu, Hakimijjah, jer to pripada Tevhid-ur-Rububijjah. Ne napuštaj ono što je Selef slijedio jer to vodi ka nejasnoćama a posebno ako se to radi o Akidi.” (Ahkam-ul-Qur'an 2/324)
Ibn Redžeb: "Najjednostavniji način na koji čovjek može biti ubijen, je da mu se glava odrubi mačem.” (al-Djami', str. 189)
Ahmed bi Hanbel: "Nemojte pržiti ribu dok ne umre. Međutim, blaže je sa skakavcem koji nema krvi.” (al-Djami', str. 192)
Ahmed bin Hanbel: "Životinja koju treba klati biće povedena mirno na (mjesto) klanja i nož se neće pokazivati sve dok se ne počne sa klanjem.” (al-Djami', str. 193)
Ahmed bin Hanbel: "Koliko god životinji krio da će biti zaklana, ona ipak zna ko je njezin Gospodar i zna da će umrijeti.” (al-Djami', str. 193)
Vjerovjesnik 'alejhis-selam: “Nemoj imati svoj izar ispod članaka. To je oholost i Allâh to ne voli. (al-Adab al-Mufrad 1182 – autentičnim ga ocjenio El-Albani)
El-Albânî: ”Nema ni jedne autentične predaje od Vjerovjesnika o šišanju brade za razliku od Selefa.” (adh-Dha'ifah 5/375)
Ishak: "Pitao sam Ahmeda bin Hanbela o značenju Vjerovjesnikovih riječi 'Kratite brkove i puštajte brade.' On je rekao: Da se uzme od dužine brade i sa vrata.” (adh-Dha'ifah 5/379)
Ibn 'Usejmîn: ”Ako osoba ima na sebi zabranjenu odjeću, zadužen je da je odmah skine ukoliko može sakriti stidni dio s nečim drugim.” (Sharh Bulugh-il-Maram 1/197)
What can my enemies do to me? My Paradise is in my heart, it is with me wherever I go. To imprison me is to provide me with seclusion, to send me to exile is to send me away in the path of Allah and to kill me is to make me a martyr. (Ibn Taymeeyah)
ponedjeljak, 10. siječnja 2011.
0 komentari